Powiększanie, obracanie i przesuwanie obiektów za pomocą dotyku WPF – Blend for VS 2013

By | 7 sierpnia 2014

Expression Blend to wspaniałe narzędzie wspomagające pracę programisty .NET. Trochę więcej rzetelnych informacji tutaj. Wielu programistów bardzo dba o poprawność i czystość kodu swoich aplikacji, lecz zapomina o dopracowaniu ich wyglądu. Expression Blend, pozwala im w krótkim czasie dopieścić je i dzięki temu przyciągnąć nowych klientów. Ale dość już tej reklamy 🙂

Chciałbym nauczyć Was jak w prosty sposób sprawić, że zwykły kwadrat narysowany na ekranie stał się bardziej interaktywny.

Rozpoczynamy pracę od utworzenia projektu w Blend.

Rozpoczynamy pracę od utworzenia projektu w Blend.

Powitało nas okno z utworzonym projektem

Powitało nas okno z utworzonym projektem

Korzystając z zakładki Assets, którą znajdziemy w lewej górnej części ekranu, odszukujemy i przeciągamy na scenę obiekt Rectangle (kwadrat)

Korzystając z zakładki Assets, którą znajdziemy w lewej górnej części ekranu, odszukujemy i przeciągamy na scenę obiekt Rectangle (kwadrat)

Korzystając z zakładki Properties, która znajduje się po prawej stronie ekranu, wybieramy kolor dla kwadratu, który utworzyliśmy.

Korzystając z zakładki Properties, która znajduje się po prawej stronie ekranu, wybieramy kolor dla kwadratu, który utworzyliśmy.

Wybrałem kolor czarny i od razu widzę efekt na ekranie

Wybrałem kolor czarny i od razu widzę efekt na ekranie

Ponownie korzystając z zakładki Assets, odszukuje w kategorii Behaviors, obiekt o nazwie TranslateZoomRotateBehavior i przeciągam go na kwadrat znajdujący się na scenie

Ponownie korzystając z zakładki Assets, odszukuje w kategorii Behaviors, obiekt o nazwie TranslateZoomRotateBehavior i przeciągam go na kwadrat znajdujący się na scenie

Efekt przeciągnięcia powyższego obiektu na kwadrat jest widoczny w polu Objects and Timeline, który znajdziemy po lewej stronie ekranu.

Efekt przeciągnięcia powyższego obiektu na kwadrat jest widoczny w polu Objects and Timeline, który znajdziemy po lewej stronie ekranu.

Przestawiamy pola RotationalFriction i TranslateFriction na 1, dzięki czemu po przesunięciu kwadratu dotykiem, nie będzie on leciał bez końca, ale zatrzyma się po puszczeniu

Przestawiamy pola RotationalFriction i TranslateFriction na 1, dzięki czemu po przesunięciu kwadratu dotykiem, nie będzie on leciał bez końca, ale zatrzyma się po puszczeniu

Efekt działania, niestety niewidoczny na tym statycznym obrazku. Zachęcam do sprawdzenia

Efekt działania, niestety niewidoczny na tym statycznym obrazku. Zachęcam do sprawdzenia

Projekt do pobrania znajduje się  tutaj: Powiększanie, obracanie i przesuwanie obiektów za pomocą dotyku WPF – Blend for VS 2013.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *